Podchaser Logo
MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Radio Kielce

A weekly Society, Culture and Travel podcast
Good podcast? Give it some love!
MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Radio Kielce

Episodes

A weekly Society, Culture and Travel podcast
Good podcast? Give it some love!
Rate Podcast

Best Episodes of MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Mark All
Search Episodes...
Tym razem wybraliśmy się w podróż po świecie w poszukiwaniu prehistorycznych geoglifów i petroglifów. Kogo i co przedstawiają te wizerunki? Teoria paleokontaktu zakłada, że cywilizacja na Ziemi zrodziła się dzięki przybyszom z kosmosu, a spotka
Zapisana historia Mozambiku sięga wyprawy Vasco da Gamy, który przypłynął do wybrzeży Mozambiku w 1498 roku. Portugalia przez blisko 450 lat garściami czerpała ze swojej kolonii: z ludzi i złóż mineralnych. W 1975 roku, jako jedno z ostatnich p
Przybliżyliśmy kult śmierci w odległych od siebie miejscach: w Meksyku i na indonezyjskiej wyspie Sulawesi. Meksyk odwiedziliśmy w towarzystwie La Catriny, pani kościotrup, a na Sulawesi uczestniczyliśmy w niezwykłej ceremonii pogrzebowej. Gośc
Poznaliśmy tajemnice Wyspy Wielkanocnej, leżącej na Oceanie Spokojnym, będącej najbardziej oddalonym od stałego lądu kawałkiem ziemi. Rapa Nui słynie z posągów moai, o których w rozmowie z Jerzym Jopem opowiadała Grażyna Woźniczka, filolog, kul
Kanadyjskie Rockies to jedno z najciekawszych pasm górskich na świecie. Odwiedziliśmy cztery Parki Narodowe znajdujące na jego terenie, wpisane na listę dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego UNESCO: Banff i Jasper w Albercie oraz Yoho i Koot
W pierwszej części zaproponowaliśmy tramping w Himalajach. Wyruszyliśmy między innymi do Ladakhu, czyli Małego Tybetu, krainy wysokich przełęczy i buddyjskich klasztorów. Piękno przekraczające wyobraźnię poznaliśmy w parkach narodowych Stanów Z
Tych, którzy są głodni wrażeń w „Muzycznych podróżach przez świat” zabraliśmy w rejs Zawiszą Czarnym, największym żaglowcem skautowym na świecie. Odwiedziliśmy szwedzką wyspę Gotlandię, wyspę wikingów, z której wywodzi się Pippi Langstrump. Byl
Przybliżyliśmy sport, który łączy w sobie dwie pasje – miłość do gór oraz chęć wspinania się i pokonywania własnych słabości. Zaproponowaliśmy najlepsze miejsca do eksplorowania tego coraz bardziej popularnego sportu. Na naszej trasie znalazły
Startowanie w zagranicznych zawodach biegowych jest coraz bardziej lubianą formą turystyki. Przybliżyliśmy jedne z najpopularniejszych biegów, choćby Klasyczny Maraton w Atenach, Ultra Trail du Mont Blanc, czy 100 Miles of Istria. Będąc w Chorw
Turystyka kosmiczna w szerszym wymiarze od 2018 roku… zapewniał szef Blue Origin. Co prawda nic z tych planów nie wyszło, ale bilety na pierwsze loty, na razie na umowną granicę kosmosu, schodzą na pniu. Tym, którzy chcą zobaczyć Ziemię z kosmo
Zaprosiliśmy do Wenecji, w której 13 lutego zakończył się karnawał słynący z niezwykłych masek i kolorowych kostiumów. To największa, najstarsza i najbardziej widowiskowa zabawa uliczna w Europie, sięgająca korzeniami XI wieku. Parady i inne wy
Wybraliśmy się na Azory, archipelag dziewięciu portugalskich wysp, leżących na środku Atlantyku. W programie podróży znalazło się pięć z nich: Sao Miguel, Terceira, Pico, Faial i Sao Jorge. Gościem Jerzego Jopa była Grażyna Woźniczka, współtwór
Dzisiejsza podróż obaliła wiele stereotypów na temat Arabii Saudyjskiej otwartej dla ruchu turystycznego dopiero pod koniec 2019 roku. W Rijadzie przyjrzeliśmy się pawilonowi poświęconemu The Line, najsłynniejszemu projektowi Wizji 2030, który
Wybraliśmy się do jednego z najbardziej fascynujących krajów Afryki, w którym było niewielu turystów. Angola w przyspieszonym tempie próbuje nadgonić czas zgubiony podczas wojny domowej. Byliśmy w Luandzie uznawanej za najkosztowniejsze miasto
Poznaliśmy atrakcje tzw. Diamentowego Kręgu: kompleks wulkaniczny Krafla i rejon Hverir z surrealistycznymi krajobrazami, jezioro Myvatn z pseudokraterami, wodospady Godafoss i Aldeyarfoss. Na wschodzie Islandii czekały na nas kolejne niezwykłe
Tuż po erupcji wulkanu na półwyspie Reykjanes, kiedy to strumienie lawy dotarły do miasta Grindavik, a premierka Islandii nazwała 14 stycznia „czarnym dniem w historii kraju”, postanowiliśmy zwiedzić tę krainę ognia i lodu. Zaproponowaliśmy spa
Wybraliśmy się na Wyspę Króla Jerzego w archipelagu Szetlandów Południowych. To mroźne królestwo gór lodowych, pingwinów i słoni morskich, nazywane nieoficjalnie stolicą Antarktyki. Piękne w swojej dziewiczej, bezkresnej przestrzeni. Poznaliśmy
Wybraliśmy się do Etiopii, jednego z pierwszych krajów, który przyjął chrześcijaństwo. Tam Nowy Rok 2017 rozpocznie się dopiero, gdy u nas będzie 11 września 2024. Zwiedzaliśmy skalne kościoły Lalibeli oraz klasztory w Tigraju, w którym jeszcze
Dowiedzieliśmy się, jak Meksykanie obchodzą Boże Narodzenie i przypadające 12 grudnia święto Matki Bożej z Guadalupe, patronki obu Ameryk. Poznaliśmy cuda natury w Meksyku, np. Kanion Sumidero, Park Narodowy Huatulco i Cascadas de Aqua Azul, a
Pierwszą w Afryce zelektryfikowaną, normalnotorową drogą kolejową, otwartą w 2016 roku, mimo czyhających niebezpieczeństw, dotarliśmy z Addis Abeby w Etiopii do Dżibuti, stolicy kraju o tej samej nazwie. Byliśmy nad dwoma jeziorami: Assal, poło
Podczas zwiedzania miasta Beatlesów odwiedziliśmy dom Paula McCartneya i dom, w którym mieszkał John Lennon. Poznaliśmy klub muzyczny The Cavern na Mathew Street, gdzie rozpoczęła się legenda The Beatles, a także inne miejsca, które na zawsze w
Zwiedzanie zaczęliśmy w Choluli z największą na świecie piramidą. W Puebli zajrzeliśmy do biblioteki Palafoxiana, najstarszej biblioteki w obu Amerykach. Wybraliśmy się na niezwykłe wybrzeże Kalifornii Dolnej Południowej, gdzie jednak złapał na
Kontynentalna Francja może się pochwalić niezwykłymi 51 obiektami wpisanymi na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Niektóre z nich zwiedziliśmy podczas podróży po tym najczęściej odwiedzanym kraju na świecie. W roku 2019 liczba przyjeżdżającyc
Miastem równie owianym legendą co Timbuktu było tylko Eldorado, ale Timbuktu naprawdę istnieje. Odwiedziliśmy to miasto z gliny, kryjące bezcenne manuskrypty, poznając przy okazji zwyczaje jego założycieli – Tuaregów, władców Sahary. Weszliśmy
Rate

Join Podchaser to...

• Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists