Podchaser Logo
Home
מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

Released Monday, 22nd January 2024
Good episode? Give it some love!
מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

מוסר בלוחמה וטוהר הנשק - פרופסור דני סטטמן

Monday, 22nd January 2024
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

בשבעה באוקטובר יצא צה"ל למלחמת אין ברירה. מלחמה צודקת מאין כמותה, שנכפתה עלינו לאחר הטבח ומעשי הזוועות שביצע חמאס בתושבי העוטף והנגב המערבי. חודשי הלחימה הרבים, והעובדה שככל הנראה אין מי שלא מכיר במעגל כזה או אחר אנשים שנפגעו באותה שבת, אנשים שיצאו להילחם, או אנשים שנפלו או נפגעו כתוצאה מהלחימה, הביאו לכך שהמלחמה בעת הזאת היא מציאות חיינו, איך שלא נהפוך זאת.

בדיוק מסיבה זו בחרנו בפרק היום לנסות ולגעת בסוגיות מהותיות ומרכזיות ברוחו של צה"ל ובחברה הישראלית כולה. סוגיות שבריריות ורגישות, אך כאלה המאפשרות לנו את עוצמתנו המוסרית והערכית, ואת מה שמבדיל אותנו מהצד השני. בפרק היום נארח את פרופסור דני סטטמן, לשיחה על מוסר, לחימה, על מעורבים ובלתי מעורבים וכיצד כל אלה משפיעים באופן ישיר על החברה בישראל. נדבר על טוהר הנשק וננסה להבין – על קצה המזלג – מה זה אומר מלחמה צודקת. נבקש לאתגר את עצמנו, לבחון את עמדותינו וננסה לצאת מחוזקים גם מבחינה מוסרית וערכית להמשך הלחימה.

Show More
Rate

From The Podcast

עין לציון

עין לציון, מבט על ציונות בגובה העיניים. אם הרצל, בן גוריון, ז'בוטינסקי ויגאל אלון הם יותר משמות של רחובות עבורכם; אם מדינת ישראל חשובה לכם ואם תמיד תהיתם מה עמד בבסיס הגותם של אבות ואמהות הציונות, הגעתם למקום הנכון!בפרקים הבאים נפגוש דמויות מוכרות מן הציבוריות הישראלית. נשות ואנשי רוח ותרבות, פוליטיקאים, אנשי ונשות אקדמיה וחברה אזרחית שעוסקים יום יום בחברה הישראלית ובמדינת ישראל. נבקש מהם לבחור עבורנו טקסטים מכוננים לתפיסתם מבחינה ציונית. נקרא יחד, נדבר על הכתובים וננסה להבין יחד מה ניתן ללמוד על אתגרי השעה הניצבים בפנינו בישראל. נבקש להבין יחד את הרעיונות שעמדו בבסיס אותם כתבים, את תפיסותיהם של ההוגות וההוגים שכתבו, ולרדת לעומקם של דברים. שיחות על רעיונות ואנשים חולמים שהקימו מדינה; על עבר הווה והעתיד שלנו ועל המקום שלנו, הדור הצעיר, בפיתוח וקיום החלום הציוני. "עין לציון", פודקאסט רעיוני לאנשים שלא מסתפקים בכאן ועכשיו, מבית "יהב-מחנכים לציונות" ו"קרן ברל כצנלסון". מזמינים אתכן ואתכם להאזין ולהצטרף אלינו.רוצים לשמוע עוד על יהב? ליצור קשר? מוזמנות ומוזמנים לבקר באתר שלנו:https://yahavil.com/he/ובמדיות השונות:פייסבוק: https://www.facebook.com/Yahav.il?mibextid=ZbWKwLאינסטגרם: https://www.instagram.com/yahav.il1/לינקדאין: https://www.linkedin.com/company/yahav/

Join Podchaser to...

  • Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists
  • & much more

Episode Tags

Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
,

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features