Podchaser Logo
Home
מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

Released Monday, 20th May 2024
Good episode? Give it some love!
מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

מה קרה לדמוקרטיה? פרק 1

Monday, 20th May 2024
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

קל לשפוט את הרוע כאשר הוא רחוק מאיתנו. אבל מה קורה כאשר הרוע טמון בכל אחד ואחת, ומהווה למעשה חלק בלתי-נפרד מהיות אדם? שאלת היסוד הזו תלווה אותנו במסע אל שאלת הדמוקרטיה. אם העד הראשון הוא להבין מהי דמוקרטיה ומה קורה במדינה דמוקרטית, נהיה חייבים לתהות האם האדם הוא כלל יצור דמוקרטי.

לאחר שרשרת ארוכה של פרקים, תומר ועמרי יוצאים מצוידים בתובנות ושאלות לשאול 'מה קרה לדמוקרטיה'. נתיב זה מוביל דרך אחד האירועים מסמרי השיער בהיסטוריית צה"ל ומדינת ישראל, אשר בכל זאת תועד וחשוב שלא ישכח. משם נמשיך אל הדמוקרטיות המודרניות, ההומניזם, המכניזם, הדת והאזרח.

הרצאתו של עמית סגל ("הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו") תוביל אותנו לתהות מהי עיתונות, תומר אביטל ("הנה אנשים מגולגלים בתוך נייר עיתון") ילמד אותנו על מניפולציות של התקשורת, הפסיכואנליטיקאי ז'אק-אלן מילר ("דוקטור, איים אין טרבל!") ירקיד את הדמוקרטיה לצלילי ריקוד המכונה, מרקס ולנין ("עֲבוּר הַדְּרוֹר וּפְדוּת הָרוּחַ!") יחלצו אותנו מכלוב הברזל של הגלובליזם.

זהו חלק אחד מתוך שניים על הדמוקרטיה הישראלית, ואנו מבטיחים לכם כי אם רק תתנו לנו לייק, תסמנו 'עוקב' ותממנו לנו את הפודקאסט, תזכו בדמוקרטיה אמיתית!*

* כל הכתוב לעיל הנו המלצה בלבד ואינו מהווה חוזה מחייב בישראל (אולי באורגוואיי), אבל תביאו לייק, מ'כפתלכם... (ולכו לשמוע אורגוואיי 44).


קריאה נוספת:

אביב לביא, "הוחלט וקויים - רחצוה, גזזו שערותיה, אנסוה והרגוה (מתוך יומנו של דוד בן גוריון, 22.8.49)", הארץ 28 באוקטובר 2005 

תומר אביטל, "מדריך מעשי לקריאה ביקורתית: איך להתגבר על פייק ניוז ועל המניפולציות של התקשורת בישראל", הוצאת איחוד העיתונות העצמאית

ÉRIC LAURENT, “LE TRAITEMENTPSYCHANALYTIQUE DU TRAUMA”

Jacques-Alain Miller, “The Response of Psychoanalysis to Cognitive-Behavioral Therapy” in The Later Lacan, SUNY Press.

Lenin, V. I. (1917). The state and revolution. Petrograd: State Publishing House

Marx, K. (1867). Capital: A critique of political economy (Vol. 1). Moscow: Progress Publishers

Show More
Rate

From The Podcast

מקרל

נראה שאנו חיים בעידן בו השאלה "מה קרה לנו" הפכה למרכזית. מקרל, הפודקאסט ששואל "מה קרה ל...", פותח ומפרק שאלות מורכבות על מושגים שאנחנו משתמשים בהם וערכים שאנו מאמינים בהם מבלי לדעת תמיד מה הם אומרים, מה ההיסטוריה שלהם ואיך הם הגיעו לשימוש בשפה שלנו. הפודקאסט נשען על מקורות מתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה, הפסיכואנליזה ומדעי הרוח והחברה, כאשר כל פרק לוקח מושג נפוץ וקריטי לימינו אנו – בחברה בה אנו חיים היום – ובוחן אותו לעומק, מנקודות מבט שונות ובראי שאלות אתיות עכשוויות הרלוונטיות לחברה הישראלית ולמגמות עולמיות.תומר לביא הוא תסריטאי, כותב, מתרגם, איש תוכן ומוסיקאי, בעל תואר בפילוסופיה ויהדות ומעריץ את ניטשה כמו שילדות בנות 12 מעריצות את מרגי.עמרי אופק-לוזון הוא פסיכואנליטיקאי, ביבליותרפיסט, חבר בחברה הישראלית לפסיכואנליזה באסכולה הלאקאניאנית החדשה (GIEP), מתרגם ודוקטורנט לספרות אנגלית במדעי התרבות באוניברסיטת תל-אביב.

Join Podchaser to...

  • Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists
  • & much more

Episode Tags

Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
,

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features