Podchaser Logo
Home
מה קרה לכוח?

מה קרה לכוח?

Released Monday, 4th March 2024
Good episode? Give it some love!
מה קרה לכוח?

מה קרה לכוח?

מה קרה לכוח?

מה קרה לכוח?

Monday, 4th March 2024
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

משהו השתנה בנוגע לשימוש בכוח, ליחסי הכוח ולמשמעות והתפקיד של כוח בחברה של ימינו. נראה שככל ויש לנו יותר כוח, כך אנו מרגישים יותר מוגבלים... מה קורה פה?

בפרק זה, נתחקה אחרי הדרכים העקלקלות בהן עבר הכוח המופקד בידי השליט ונבחן את ההיסטוריה של הכוח הפוליטי, לצד האחריות הקשורה בכוח.

או במילים אחרות – מה קרה לכוח?

כיצד השתנו מנגנוני הכוח בחברה? כיצד הפכה הענישה לפיקוח? והאם הפיקוח הפך לפיקוח עצמי? נראה שהמושג 'כוח' בימינו שינה את תכליתו, ומה לגבי ייעודו? האם בימינו, בחברה המודרנית, הכוח נעלם? ואם לא, מה אפשר לומר אודותיו? על מנגנוני הכוח שאנו משתמשים בהם בחברה המודרנית, אולי מבלי לחשוב עליהם יותר מדי? האם החברה של ימינו פחות מתענגת על השימוש בכוח?

נצא למסע עם פוקו, נשוחח עם ישעיהו לייבוביץ', נקרא מקטע קצר מן המשנה, נזכיר את אלבר קאמי, נראה איך הביטוח הלאומי קשור לסיפור, ואפילו... מותגים?! וגם נדבר על השומר בכניסה לקניון! (ד"ש לאבנר הגבר).

אז מה קרה לכוח...?


קריאה נוספת:

הזר, אלבר קאמי, הוצאת עם עובד

הסרט "שמונת השנואים" של קוונטין טרנטינו

משנה מכות, פרק א', משנה י'

דברים פרק כא, פסוקים י-יד

ישעיהו לייבוביץ'. "יש יהודונאצים" [סרטון יוטיוב]

Foucault, Michel. "Discipline." Rethinking the subject. Routledge, 2018. 60-69.‏

על מעשה עמלק והאתיקה של התהום, מאת תומר לביא. העוקץ [16.09.17].

Show More
Rate

From The Podcast

מקרל

נראה שאנו חיים בעידן בו השאלה "מה קרה לנו" הפכה למרכזית. מקרל, הפודקאסט ששואל "מה קרה ל...", פותח ומפרק שאלות מורכבות על מושגים שאנחנו משתמשים בהם וערכים שאנו מאמינים בהם מבלי לדעת תמיד מה הם אומרים, מה ההיסטוריה שלהם ואיך הם הגיעו לשימוש בשפה שלנו. הפודקאסט נשען על מקורות מתחומי ההיסטוריה, הפילוסופיה, הפסיכואנליזה ומדעי הרוח והחברה, כאשר כל פרק לוקח מושג נפוץ וקריטי לימינו אנו – בחברה בה אנו חיים היום – ובוחן אותו לעומק, מנקודות מבט שונות ובראי שאלות אתיות עכשוויות הרלוונטיות לחברה הישראלית ולמגמות עולמיות.תומר לביא הוא תסריטאי, כותב, מתרגם, איש תוכן ומוסיקאי, בעל תואר בפילוסופיה ויהדות ומעריץ את ניטשה כמו שילדות בנות 12 מעריצות את מרגי.עמרי אופק-לוזון הוא פסיכואנליטיקאי, ביבליותרפיסט, חבר בחברה הישראלית לפסיכואנליזה באסכולה הלאקאניאנית החדשה (GIEP), מתרגם ודוקטורנט לספרות אנגלית במדעי התרבות באוניברסיטת תל-אביב.

Join Podchaser to...

  • Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists
  • & much more

Episode Tags

Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
,

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features