Podchaser Logo
Home
אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

Released Wednesday, 15th April 2020
Good episode? Give it some love!
אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

אפלוג 014 - אפל וגוגל נגד הקורונה ועוד חדשות

Wednesday, 15th April 2020
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

## פתיחה

ברוכים הבאים לאפלוג - תכנית חדשות ומחשבות על אפל וטכנולוגיות שפוגשים בדרך, מבית רפ״י - רשת פודקאסטים ישראליתפרק 014 כפי שהוקלט בתאריך 13.4.2020

**היום בתכנית - חדשות אפל של השבוע, על מוזיקה וטלוויזיה, עוד חדשות קורונה ובעיקר - על שיתוף הפעולה הנדיר של גוגל ואפל במלחמה בקורונה.**

הפרק הוקלט במקור בשידור חי בפייסבוק ונערך מחדש על מנת שיתאים לפורמט קולי כפודקאסט. מקווים שתהנו ותעבירו הלאה.

שימו לב שיש חלוקה נוחה לפרקים בנגנים תומכים, או בהאזנה ישירה באתר!

[לעמוד הבית של התכנית](http://applog.rafi.media/) | [לעמוד הפייסבוק של התכנית](https://www.facebook.com/applog.podcast/) |[ לעמוד הבית של רפ״י](https://rafi.media/) | [להרשמה ישירה באפליקצית הפודקאסטים של אפל](http://apple.co/2wDuLT0 "Link: http://apple.co/2wDuLT0")

## אפל וגוגל משתפות פעולה!

### תקציר

היום Apple ו-Google הכריזו על שיתוף פעולה שישתמש בטכנולוגיית ה-Bluetooth כדי לסייע לממשלות וארגוני בריאות לצמצם את התפרצות מגיפת הCOVID-19 המתרחשת ברחבי העולם. בהרכזתה, Apple ציינה שפרטיות המשתמשים היא מרכזית בתכונן הפרוייקט וההשתתפות בו תהיה מסוג ״opt-in״ - משמע משתמשים יצטכו להצטרף לתוכנית מבחירתם ולא לבחור לצאת ממנה. שיתוף הפעולה יהיה במסגרת API שיסופק למפתחים לשימוש באפליציות משירותי בריאות ציבוריים (לא כל מפתתח יוכל להשתמש בהן) שיאפשרו למכשירי Android ו-iOS לתקשר יחדיו. ה-API ישוחרר בחודש מאי והאפליקציות יהיו זמינות ב-App Store ובGoogle Play. [מידע נוסף זמין בהכרזה של Apple.](https://apple.co/39ZQPro)

[מסמך פשוט מהבלוג של גוגל שמתאר את צורת הפעולה של התוכנית ואיך היא שומרת על הפרטיות.](https://www.blog.google/documents/57/Overview_of_COVID-19_Contact_Tracing_Using_BLE.pdf)

### המצב כרגע

מניעת התפשטות מחלות מתבססת בין היתר על איתור מגעים כחלק מחקירות אפידמיולוגיות, כלומר איתור כל המגעים של חולה מסוים מאז שנחשד, או שיש סיכוי סביר, שנדבק במחלה.

איתור מגעים מבוסס בעיקר על שיחות עם כל מי שבא במגע עם חולה, בהתבסס על ראיונות ותשאולים של החולה. מדובר בתשאולים אישיים או טלפוניים וכוללים לפעמים ממש איתור פיזי ופגישה עם נגועים פוטנציאליים.

עם כמה שזה נשמע ארכאי ומסוכן, זו עדיין השיטה הכי טובה למניעת התפשטות המחלה.

[What is contact tracing?](https://www.theverge.com/2020/4/10/21216550/contact-tracing-coronavirus-what-is-tracking-spread-how-it-works)

### מה האלטרנטיבות הטכנולוגיות כרגע

על ידי המשתמש - אפליקציה כמו ״המגן״ הישראלית, שמשתמשת ביכולת שירותי המיקום של המכשיר כדי לשמור על המכשיר עצמו היסטוריה של כל המקומות בהם המשתמש היה. וברגע שיש דיווח רשמי של חולה שעבר באחד המסלולים בהם היו המקומות האלה באותם זמנים, המשתמש מקבל התראה.

היתרון של אפליקציה כזו הוא שימוש ביכולות המכשיר ושמירה על פרטיות. החסרונות לעומת זאת רבים - שמירת המיקומים מתחילה רק מרגע שהתקנת את האפליקציה, צריך להתקין אפליקציה וצריך לאשר שירותי מיקום וצריך לוודא שהאפליקציה אמינה, רשמית ויציבה. המיקום מתבסס לרוב על שילוב של לווין וטריאנגולציה, שיכולים להיות גם במרווחים של עשרות מטרים, ובלי מעקב אמיתי על משך הזמן בו המשתמש שהה ליד מי שדווח כחולה.

דוגמה מהחיים - קיבלתי דיווח מהאפליקציה שהייתי ליד חולה ביום שלישי בין 8:15 ל8:45 בערך. בפועל מדובר בזמן שהייתי ברכב עם אשתי בדרך לעבודה שלה וחלפנו ליד מוסך בו היה כנראה חולה באותו זמן. כלומר, היינו ליד החולה למשך3-5 שניות, במרחק של 30-50 מטר, ואשתי בכלל לא קיבלה הודעה כזו בעצמה.

אלטרנטיבה נוספת - על ידי הממשל. מדובר כאן למעשה באמצעי ריגול לכל דבר, במשמעות של איתור מיקום ללא אישור מפורש של המשתמש או ללא ידיעתו. מדינות שונות, עם יכולות שונות, מסוגלות לעקוב אחרי מכשירים סלולריים של אזרחים. בד״כ השימוש הוא בלזהות רטרואקטיבית מיקומים של חולה (בנוסף לתשאול), אך גם כדי לעקוב אחרי מבודדים ותיאורטית גם כדי להצליב מידע של בריאים וחולים. החסרונות דומים לשימוש באפליקציה, אך כאן לפחות אפשר לגשת גם לידע אחורה ובהתאם ליכולות המדינה יש לפעמים גישה גם למידע אחר במכשיר. החסרון הכי גדול הוא כמובן פגיעה חמורה בפרטיות.

### מה אפל וגוגל מציעות

הפתרון שלהן יתבצע בשני שלבים ומבוסס על שימוש ב Bluetooth LE, רכיב שנמצא בכל אייפון מאז 2011 וחלק מהתקן של אנדרואיד מאז 2012.

כששני מכשירים עם BLE נמצאים אחד ליד השני הם יכולים להחליף קוד אנונימי ביניהם שמתעד את המפגש, כשהתיעוד נשמר על המכשיר בלבד. אם מישהו התגלה כחולה אז הקוד שלו...

Show More

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features