MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

A weekly Society, Culture and Travel podcast
Good podcast? Give it some love!

Episodes of MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

W listopadzie ubiegłego roku minęło 70 lat od pierwszego koncertu i 72 lata od założenia Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”.Przez te lata „Mazowsze” dało ponad 9 tysięcy koncertów dla 27 milionów ludzi na wszystkich kontynen
Wybraliśmy się do stanu Madhya Pradesh, leżącego w samym środku Indii.Zwiedzanie rozpoczęliśmy od imponującego fortu w Gwaliorze, a potem zajrzeliśmy do Orchhy, bajkowego królestwa maharadży. W Khajuraho poznaliśmy kamasutrę zaklętą w kamieniu,
Wyjątkowa przyroda, smaczna kuchnia i niebywała historia – to wszystko odnaleźliśmy w Gruzji. Byliśmy w takich miastach, jak: Tbilisi, Kutaisi, Bordżomi i Gori z Muzeum Stalina, ale też w Lagodechi, ostatnim gruzińskim miasteczku przed granicą
Cywilizacja indyjska jest silnie związana z historią rozwoju wielkich religii: hinduizmu, buddyzmu i islamu. Występuje tam też wiele innych religii, z których na naszej trasie spotkaliśmy sikhizm i dżinizm.W stanie Gudżarat zwiedziliśmy niezlic
Maleńka Słowenia, nieco zapomniana przez turystów, pod względem liczby atrakcji śmiało może konkurować z dużo większymi krajami. To kraj, który miłośnicy zwiedzania jaskiń mogą uznać za raj. Trzeba koniecznie wybrać się do jaskini Postojna, jed
Świątynie to nieodłączny element krajobrazu i kultury Indii. Widzieliśmy je w Puri, Bhubaneswar i Konarak (w stanie Orisa), w Maduraj, Tańdźawur, Kanchipuram i Kanyakumari (w stanie Tamilnadu).Resztki świątyń, domów i grobowców odnaleźliśmy na
Od krystalicznie czystych wód i zawrotnych wysokości po zapierające dech w piersiach kaniony i wspaniałe szczyty - Bośnia i Hercegowina jest miejscem, gdzie znajdziemy jedne z najlepszych miejsc do kanionowania w Europie. Zakochani w sportach e
Bośnia i Hercegowina to wciąż nieodkryta część Bałkanów. Zwiedziliśmy Sarajewo, które jest miastem-legendą. Poznaliśmy miejsca przypominające o oblężeniu, mającym miejsce w latach 90-tych ubiegłego stulecia. Przekonaliśmy się, że Sarajewo to ni
Indie to obowiązkowy przystanek każdego podróżnika. Kraj kontrastów, nie tylko kolorystycznych, ale również społecznych i gospodarczych. Jest rajem dla fotografów. Barwna kultura, widowiskowe obrzędy, piękne tradycyjne stroje, monumentalne zaby
Byliśmy w Albanii, miejscu zapomnianym przez Boga i turystów, które po długoletniej izolacji powoli staje się kierunkiem wakacyjnych podróży. Piękno przyrody, ciepły śródziemnomorski klimat, turkusowe wody Adriatyku i Morza Jońskiego, imponując
Wielką Sobotę spędzaliśmy tam, gdzie historia miesza się z legendą - w Etiopii, uważanej przez niektórych za najciekawsze miejsce na Ziemi. Etiopia przyjęła chrześcijaństwo jako drugi kraj na świecie, zaraz po Armenii. Wszędzie towarzyszyła na
Spędzaliśmy Wielki Tydzień na Cyprze. Wielkanoc, największe święto w liturgicznym kalendarzu Cypryjskiego Kościoła Ortodoksyjnego, wypada w tym roku 2 maja. W górach Troodos odkrywaliśmy kościoły bizantyjskie ze wspaniałymi freskami, wpisane na
Kontynuowaliśmy zwiedzanie Gwatemali. W Chichicastenango byliśmy na największym w Ameryce Środkowej indiańskim targu, a także wzięliśmy udział w ceremonii szamańskiej w niezwykłym kościele św. Tomasza, wzniesionym w 16 wieku.W Chichicastenango
Byliśmy w Gwatemali, w samym sercu świata Majów. Odwiedziliśmy Guatemala City, największą metropolię Ameryki Środkowej, według niektórych najpiękniejsze miasto tej części Ameryki. Poczuliśmy klimat dawnej stolicy – Antigua Guatemala, uważanej n
Kryształowo czysta, mieniąca się wszystkimi odcieniami błękitu woda, biały, delikatnie przesypujący się przez palce piasek, łagodny cień palm i śpiew egzotycznych ptaków o fantazyjnym umaszczeniu… Gdyby zapytać większość ludzi, jak wyobrażają s
Spotkaliśmy się z Grzegorzem Kaplą, pisarzem, dziennikarzem i felietonistą, który opowiadał o swojej nowej książce „Chiny bez wzajemności”. Była to bardzo osobista opowieść o byciu w drodze, o ludziach, naszej naturze, namiętnościach. Podróż po
Armenia to wspaniałe monastyry z Araratem w tle. Podpowiadaliśmy, które z nich trzeba koniecznie zobaczyć. Potem wyruszyliśmy do Maroka, krainy gór i pustyni, a jednocześnie gościnnych Berberów.Poznawaliśmy baśniowe miasta i kazby, fascynujące
Pełną przygód podróż rozpoczęliśmy od Gruzji, by poznać powody, dla których ten trochę jeszcze dziewiczy kraj staje się turystyczną Mekką wschodniej i środkowej Europy. Odwiedziliśmy dziką, najwyżej położoną osadę w Europie – Uszguli na wysokoś
W drugiej części przedwalentynkowego programu odwiedziliśmy Armenię. Właśnie dziś obchodzi się tam Trndez, tradycyjne ormiańskie święto zakochanych, mające pogański rodowód. Tego dnia Ormianie rozpalają ogniska, przez które skaczą zakochani. J
Tuż przed Walentynkami wybraliśmy się do Porto, aby poznać niezwykłe historie miłosne, jakie tutaj się wydarzyły i opowiedzieć o Piotrze IV, który oddał serce temu miastu … dosłownie!Byliśmy przy pomniku stanowiącym symbol walki o prawo do miło
Wybraliśmy się do Mali, aby poznać krainę Dogonów, jednego z najbardziej tajemniczych plemion Afryki, być może odwiedzanego przez kosmitów.
Wystarczy pojechać do Porto w roku akademickim, aby przekonać się skąd J.K. Rowling czerpała inspirację do stworzenia stroju wychowanków szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwacie. Wybraliśmy się do kawiarni Majestic, gdzie spotykała się elita św
W drugiej części wybraliśmy się do Mali, aby poznać krainę Dogonów, jednego z najbardziej tajemniczych plemion Afryki, być może odwiedzanego przez kosmitów.
W pierwszej części odwiedziliśmy Dolinę Baliem w Papui Zachodniej. To prowincja w Indonezji na wyspie Nowa Gwinea. W krainie ludożerców zwiedziliśmy papuaskie wioski. Gościem Jerzego Jopa była Danuta Rasała.
Pomimo trudnej sytuacji politycznej i gospodarczej w Wenezueli wybraliśmy się do tego kraju, aby odwiedzić Park Narodowy Canaima, wpisany na listę UNESCO. Dotarliśmy do najwyższego wodospadu na świecie – Salto Angel. Przeszliśmy też ścieżką pod
Rate Podcast
Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
Are we missing an episode or update?
Use this to check the RSS feed immediately.