Podchaser Logo

MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

A weekly Society, Culture and Travel podcast
Good podcast? Give it some love!

Episodes of MUZYCZNE PODRÓŻE PRZEZ ŚWIAT

Wybraliśmy się do Erytrei, leżącej na dalekim uboczu współczesnej Afryki, a nawet poza nią, jakby zawieszonej w czasie nieteraźniejszym. Przed wybuchem II wojny światowej Erytrea wyprzedzała rozwojem inne kolonie europejskie w Afryce. Ponad 80
Ostatni obrazek, jaki zapamiętuję przed spadaniem z wysokości około 7500 m, to budzące się powoli słońce, stopniowo rozświetlające otaczające mnie góry. Wszystkie niższe, poza jedną – piramidą K2, która wznosi się po sąsiedzku ze zdobywanym prz
Australia to metropolie, takie jak Sydney, ale też dzikość i niekończące się przestrzenie. Poznawaliśmy piąty kontynent z jego niezwykłą przyrodą.Jest on domem dla najstarszych na świecie rdzennych ludów. Aborygeni żyją na tych terenach od tysi
Miliony ludzi opuszczają swoje domy w Somalii, w Rogu Afryki, aby uciec przed głodem, ubóstwem i przemocą islamskich fundamentalistów. Aż trudno uwierzyć, że kraj ten był kiedyś nazywany Perłą Oceanu Indyjskiego.Wybraliśmy się do Somalii od pon
To, co rośnie na tej wulkanicznej wyspie, w klimacie, gdzie niemal zawsze jest ta sama, wiosenna temperatura, tworzy taki widok, że niektórzy mówią o pływającym raju.Do tego ukształtowanie terenu - wysokie wypiętrzenia górskie pooddzielane wąwo
Fascynujący szamański świat od ponad dwustu lat stanowi przedmiot zainteresowania nie tylko antropologów, ale również przedstawicieli innych dziedzin nauki.- Ślady szamańskich rytuałów odnaleziono na całym świecie. Dla niektórych to prastare, p
Oblana wodami czterech mórz Grecja to wakacyjny raj. U jej wybrzeży znajduje się ponad 2,5 tys. wysp. Ile dokładnie, tego nikt chyba nie wie.Dla turystów oznacza to, że każdego roku mogą pojechać na inną grecką wyspę, a i tak nie wystarczy im ż
Gwatemala to raj dla miłośników górskich wycieczek okraszonych dawką adrenaliny. Wybraliśmy się na wulkan Acatenango, z którego podziwialiśmy nieustanne erupcje pobliskiego wulkanu Fuego.Zajrzeliśmy do położonego w cieniu wulkanów miasta Antigu
W pierwszej części podróży odwiedziliśmy Honduras, w którym rządzi przemoc napędzana przez gangi i kartele narkotykowe. Tam kobieta ginie co 36 godzin. Zaproponowaliśmy kąpiele pod wodospadami, kajaki na największym jeziorze Hondurasu - Yojoa i
Ukraina krwawi, a jak piękna była przed rosyjską inwazją przekonaliśmy się podczas naszej podróży.Zaproponowaliśmy kulinarną wędrówkę po Lwowie. Odwiedziliśmy Peresiekę – wioskę, która jest żywym muzeum etnograficznym, a także Łuck z Muzeum Dzw
Święta poza domem to ciekawa alternatywa. Wybraliśmy się do Czech. Zaprosiliśmy na tradycyjne jarmarki świąteczne w zamkach, pałacach i skansenach, a także na rynkach miast. Opowiedzieliśmy o wciąż kultywowanych zwyczajach wielkanocnych. Należy
Co roku o tej porze miliony pielgrzymów przybywają do Jerozolimy i podążają śladami Chrystusa. My również wybraliśmy się do miasta Boga, aby odwiedzić miejsca męki i śmierci Jezusa.Jerozolima to nie tylko miasto przeszłości. To także miasto prz
Jedne z najpiękniejszych plaż świata, strzeliste palmy, gorące rytmy w karaibską noc, wodospady, klify i jaskinie, największe jezioro słonowodne na Antylach, soczystozielona dżungla, najwyższy szczyt Karaibów – to Dominikana, która nas zauroczy
Wybraliśmy się na przełęcz Atsunta (3431 m n.p.m.), która jest naturalną granicą między zieloną, pasterską Tuszetią, a bardziej skalistą Chewsuretią. Czekały na nas spektakularne widoki na góry Kaukazu.Po drodze mijaliśmy kilkusetletnie wieże z
Jedną z głównych atrakcji Kostaryki jest tutejsze wybrzeże. Czy to od strony Oceanu Spokojnego, czy od strony Morza Karaibskiego czekały na nas rajskie plaże, egzotyczna roślinność i ukrywające się wśród niej zwierzęta.Półwysep Nicoya z rezerwa
Już sam fakt, że mieszkańcy Kostaryki są najbardziej zadowoleni z życia na całym globie, każe przyjrzeć się bliżej temu niezwykłemu zakątkowi świata.Kostaryka nie ma armii od 1948 roku, a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze zainwestowano równi
Odwiedziliśmy miejsce wyłącznie dla twardzieli – Jakucję. W tej republice, wchodzącej w skład Federacji Rosyjskiej, odnotowano rekord najniższej temperatury dla miejsca stale zamieszkiwanego przez człowieka. W 2004 roku we wsi Tomtor zanotowano
Bajeczne plaża South Beach i biegnąca wzdłuż niej kultowa Ocean Drive, to nasza propozycja na wakacje jak z filmu w Miami, na przekór wojennej rzeczywistości.Stąd wyruszyliśmy do Orlando, stolicy parków rozrywki. Zajrzeliśmy do Magic Kingdom Pa
Niedawno Kreml zagroził Ameryce, że jeśli Zachód nie ugnie się w sprawie Ukrainy i nie zaakceptuje żądań Rosji, ta wyśle na Kubę „infrastrukturę wojskową”. Z podobnym kryzysem z Kubą w tle mieliśmy do czynienia 60 lat temu.W 1962 roku zimna woj
Zaproponowaliśmy wakacje w rytmie slow, w malowniczej scenerii, na plażach z białym, pudrowym piaskiem i turkusową wodą, pośród soczyście zielonej roślinności, w cieniu pochyłych palm tropikalnych i malowniczych skał granitowych. Zwiedzając tę
Co prawda Ministerstwo Spraw Zagranicznych odradza podróże do Sudanu Południowego ze względu na regularne starcia zbrojne, porwania i napady, odważnie wyruszyliśmy do tego najmłodszego państwa świata, powstałego w 2011 roku. Sudan Południowy, k
Oglądaliśmy świat z końskiego grzbietu. Wspinaliśmy się nad przepaściami dzikiego Kaukazu, zagłębiliśmy się w czeluści karpackich lasów i pogalopowaliśmy po atlantyckich plażach.Byliśmy w Rumunii, Gruzji, Armenii, Albanii, na Gran Canarii, w M
Wybraliśmy się do Sewilli, którą w 2018 roku Lonely Planet, wysoce opiniotwórczy w branży turystycznej wydawca, nazwał najlepszym na świecie miastem do odwiedzenia.W XV wieku było to najpotężniejsze, najbardziej ludne i zamożne miasto Starego Ś
Choć Wystawy Światowe Expo odbywają się od grubo ponad stu lat, kolejne cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Najnowszą możemy właśnie oglądać w Dubaju, choć pierwotnie miała się odbyć rok wcześniej. Po raz pierwszy wystawa została zorganizowana
Rate Podcast
Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
Are we missing an episode or update?
Use this to check the RSS feed immediately.