Podchaser Logo
Home
قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

Released Wednesday, 12th January 2022
Good episode? Give it some love!
قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

قسمت چهل و پنجم: بخاری برقی ایستاده در انواع مدل های مختلف

Wednesday, 12th January 2022
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

پادکست رادیو برفاب اپیزود چهل و پنجم

------

لینک مشاهده کامل مقاله در وبسایت :

https://barfab.co/electric-fan-heater/

-------

خانم ها و آقایون سلام به اپیزود 45 رادیو برفاب خوش اومدید. توی این اپیزود میخوایم نکاتی رو که برای خرید بخاری برقی ایستاده با کیفیت و خوش قیمت باید با در نظر داشته باشید بیان کنیم. اگه به طور جدی قصد خرید بخاری برقی و آشنایی با مدل های مختلفش رو دارین این اپیزود رو از دست ندید.

طراحی و ساخت وسایل گرمایشی برقی و الکتریکی هر روز در حال پیشرفت هست. بخاری برقی هم جز وسایل گرمایشی الکتریکی هست که از فناوری‌های پیشرفته در ساختار خودش بهره میبره.

طراحی‌های زیبا و مدرن با کارایی بالا و قابلیت جابه‌جایی آسون از اصلی‌ترین مزیت‌هایی بخاری‌های برقی هستن. این بخاری‌ها‌ از تنوع خوبی هم توی طراحی و ساخت برخوردارن.

بخاری‌های برقی رو میتونیم از جنبه کاربردشون به دو دسته تقسیم کنیم: بخاری برقی فن‌دار و بخاری برقی معمولی.
مزیت بخاری برقی فن‌دار اینه که فن به کار رفته توی سیستم گرمایشی‌ش باعث توزیع یکنواخت و مناسب گرما میشه. این بخاری‌ها انواع مدل‌های مختلفی داره که بعضی از اونها عبارتند از:
• بخاری ایستاده
• بخاری زمینی یا رومیزی
• بخاری دیواری
هر کدوم از این مدل‌ها طرح‌های متنوعی دارن که در ادامه مفصل درباره هر کدومشون صحبت می‌کنیم.

یکی از به روزترین و پرکاربردترین مدل‌های بخاری برقی، مدل ایستاده‌ست. بخاری برقی ایستاده معمولا پایه‌های کوتاه و بلندی داره که ارتفاع بخاری رو بالا می‌بره. این مزیت به پخش و توزیع بهتر گرما در فضای اتاق کمک میکنه.

یکی دیگه از مزیت‌های این مدل بخاری، ظاهر شیک و مدرن اونه که زیبایی‌ش رو چند برابر میکنه. در بعضی از مدل‌های بخاری برقی ایستاده از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل تنظیم ارتفاع، کنترل از راه دور و یا تنظیم زاویه تابش استفاده میشه.

اما شاید بخواید بدونید انواع مدل های بخاری ایستاده چیا هستن؟
بخاری برقی ایستاده در انواع مدل‌های مختلفی عرضه میشه. تفاوت این مدل‌ها در خصوصیات ظاهری و همینطور کاربردهای فنی شونه.

پنکه حراتی ایستاده یا همون بخاری برقی پنکه‌ای یکی از مدل‌های بخاری برقی ایستاده محسوب میشه. این مدل بخاری برقی ظاهری کاملا شبیه به پنکه ایستاده داره. ارتفاع پایه این بخاری در مدل‌های مختلف، تفاوت داره. مثلا توی مدل‌های پایه بلند، میانگین ارتفاع پایه پنکه حرارتی 1.5 متر هست.

محفظه حرارتی این بخاری کاملا شبیه محفظه خنک کننده پنکه‌ست با این فرق که به جای پره‌های خنک کننده از سیستم گرماتاب و فن حراراتی برای تولید گرما استفاده میکنه. سطح ایمنی این بخاری بسیار بالاست و معمولا توی مدل‌های جدید مجهز به روکش ایمنی و سیستم قطع خودکار حرارت در مواقع ضروری هست. ویژگی‌های مهم پنکه حرارتی ایستاده عبارتند از:
• پایه تلکسوپی قابل تنظیم
• سیستم هالوژنی کم مصرف
• امکان تنظیم جهت توزیع گرما
• پرتاب حرارت بالا
• کنترل از راه دور

هیتر برقی ایستاده مدل دیگه ای از مدل‌های بخاری برقی ایستاده هست که ظاهری بسیار شیک و مدرن داره. هیتر برقی معمولا پایه‌ای کوتاه داره و یا اینکه کاملا فاقد پایه بوده و ارتفاعش به حدود یک متر می‌رسه. المنت‌های به کار رفته در محفظه حرارتی هیتر برقی ایستاده گرمای دلچسبی رو به فضای اطراف پخش میکنن. پنل یا کلیدهای تعبیه شده روی پایه یا بدنه هیتر امکان تنظیم دما و حرارت رو برای شما فراهم میکنه.

مدل دیگری از بخاری‌های برقی که فاقد پایه بلند هستند، بخاری برقی رومیزی یا زمینی هست. این مدل پایه‌های کوتاه در چهار طرف زیر بخاری داره یا کلا فاقد پایه‌ست. به همین خاطرگزینه ی خوبی هست برای گوشه ی اتاق قرار گرفتن.
با این که کوچک‌ترین ابعاد بخاری‌های برقی متعلق به همین بخاری‌های رومیزی یا زمینیه اما با وجود ابعاد کوچک و قدرت حرارتی محدودش، از سیستم ایمنی بسیار خوبی برخورداره. جالبه بدونید توان حرارتی‌ این مدل از 400 تا بیش از 2000 وات هست.

بخاری‌های برقی دیواری از بین تمامی مدل‌های بخاری برقی دارای بالاترین سطح توزیع گرما هستن. یکی از پرطرفدارترین مدل های دیواری، طرح اسپیلت هست. این مدل از نظر ظاهری کاملا شبیه کولرهای دیواریه با این فرق که کاملا کارکرد گرمایشی داره. البته مدل‌های دومنظوره با کارکرد همزمان سرمایشی و گرمایشی هم در بین بخاری‌های برقی وجود داره.

Show More

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features