Podchaser Logo
Home
#Metoo

#Metoo

Released Saturday, 5th September 2020
Good episode? Give it some love!
#Metoo

#Metoo

#Metoo

#Metoo

Saturday, 5th September 2020
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

**אזהרת טריגר עם סוף טוב**לאור המקרה הנוראי באילת החלטנו לעשות תכנית על אונס, מזוית קצת אחרת וחדשה, דרך שיתוף אישי שלי.

זו אולי הפרק המאתגר והחשוף ביותר שהקלטתי, בו אני חוזרת בזמן ומשתפת שעברתי אונס, ליתר דיוק שלושה, שניים מהם על ידי נערים שהיו גדולים ממני בשנה - שנתיים, אני הייתי בת קרוב ל-8 וקרוב ל9, והקשה מכל וזה שהשאיר בי חותם היה כשהייתי בת 14 ונאנסתי על ידי בחור בן 37 במשך שלושה וחצי חודשים.

בתכנית אני מתארת בקצרה מה היה שם ומספרת על איך החיים שלי הפכו בהדרגה לסיוט מתמשך ועל כמה שנאתי לחיות. אני משתפת על הדכאונות שלי, ניסיונות ההתאבדות שלי, הזעם, המצוקה, החרדות, הבדידות, טונות של אשמה ובושה ועל ההדחקה שעזרה לי לשרוד.

אבל המצב שהייתי בו לא סיפק אותי ולהיות קורבן לא נתן לי מנוח.הידיעה שאני יכולה לשנות את זה שאני לא תמיד יהיה כזאת הפיחה בי חיים והתחלתי במסע שיקומי פנימי/תודעתי שלאט לאט (בהדרגה) הדביק את החיצוני ואיפשר לי להיות מי שאני היום.

בפרק אני מדברת על איך רצוי להתמודד עם מי שחוותה אונס. ואני אשמח לחדד גם כאן:קודם כל תפסיקו לקרוא לנו קורבן, זה מחזיר אותנו להיות חסרות אונים שוב. אנחנו לא מסכנות, אל תסיקו עלינו מסקנות ואל תניחו הנחות, תשאלו שאלות וקחו עליהם אחריות כדי לשמוע את התשובות. תנסו להבין לא להזדהות, להבין. וכבדו את המרחב, הזמן והקצב (של כל בת.ן אדם).

וכיאה לנו ולתכנית שלנו, אני מרחיבה על המסע מהחושך אל האור, על העוצמה והכוח שהחוויות האלה לימדו אותי בחיבור שלי לעצמי.אנחנו יודעות שזה מאתגר ומורכב במיוחד באירועים כאלו, אבל השינויים הרצויים יקרו כשנלמד לראות מה ׳כן׳. ונבחר באפשרות או ההסתברות החדשה/האחרת/השונה, שתשיב לנו את הכוח ותשרת אותנו קדימה.

ואולי יותר מהכל ובפשטות אנחנו רוצות לומר שאפשר גם אחרת.

** בקשה אחרונה ** אני יודעת שתרצו לומר לי כמה אני אמיצה ומדהימה, ואולי אפילו מעוררת השראה..ותודה זה מחזק.אבל מאוד יישמח אותי אם תעשו משהו עבורי ועבור אחרות ותתרמו ללובי למלחמה באלימות מינית ותחזקו את החדת קרן שעומדת מאחרי הלובי, יעל שרר שמקדמת חקיקה ואחראית לכמה מהשינויים הגדולים של הממשלה ביחס לא.נשים שעברו תקיפה.(לינק בתגובה ראשונה)

האזנה מועילה :)

Show More
Rate

Join Podchaser to...

  • Rate podcasts and episodes
  • Follow podcasts and creators
  • Create podcast and episode lists
  • & much more

Episode Tags

Do you host or manage this podcast?
Claim and edit this page to your liking.
,

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features