Podchaser Logo
Home
قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

Released Wednesday, 29th December 2021
Good episode? Give it some love!
قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

قسمت چهل و چهارم: بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از آن

Wednesday, 29th December 2021
Good episode? Give it some love!
Rate Episode

پادکست رادیو برفاب اپیزود چهل و چهارم

------

لینک مشاهده کامل مقاله در وبسایت :

https://barfab.co/electric-fan-heater/

-------

بخاری برقی یکی از اون وسایل گرمایشی هست که در فصل سرما مورد استفاده مصرف کنندگان قرار میگیره. استفاده از این مدل بخاری که با انرژی الکتریکی کار میکنه برای خیلی از افراد مقرون به‌صرفه و اقتصادی هست. این نوع بخاری از تنوع خوبی برخوردار هست و در مدل‌های فن‌دار و بدون فن عرضه می‌شود.
سلام خانم ها و آقایان به پادکست برفاب خوش اومدید امروز میخوایم به طور مفصل درباره بخاری برقی فن دار و مزیت های استفاده از اون صحبت کنیم. پادکست برفاب رو میتونید توی تمام اپلیکیشن های پادکست خون گوش بدید.

بخاری برقی یک وسیله گرمایشی هست که با تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی، فضا رو گرم میکنه. با اینکه استفاده از سایر انواع وسایل گرمایشی مثل بخاری‌های گازی و شوفاژ رواج بیشتری در میان مصرف کنندگان داره ولی بخاری‌های برقی هم همیشه طرفدارای خاص خودشان رو دارند.

ساختار گرمایشی بخاری برقی کمی از سایر وسایل گرمایشی متفاوت هست. نحوه عملکرد بخاری برقی برای تولید گرما به کمک المنت‌های داخل بخاری و تبدیل انرژی الکتریکی به گرما هست.

بنابراین ساختار تولید گرما در بخاری برقی بسیار ساده و استفاده از اون نسبت به خیلی از وسایل گرمایشی دیگه راحت‌تر هست. این بخاری تفاوت زیادی با بخاری‌های دیگه داره که در ادامه به اونها اشاره می‌کنیم.

بخاری برقی دارای تفاوت‌ها و مزیت‌هایی نسبت به بعضی از سایر وسایل گرمایشی هست. این نوع بخاری نیاز به لوله کشی گاز یا نصب لوله و دودکش نداره. به همین دلیل، سازگاری بهتری در چیدمان خانه یا محل کار داره. از طرفی، نگرانی‌هایی که استفاده از بخاری‌های گازی به دنبال دارند مثل مسمومیت گازی یا خطرهای دیگه، برای بخاری برقی وجود نداره.

البته این نکته رو هم باید مدنظر قرار بدیم که استفاده از بخاری‌های برقی بیشتر برای فضاهای کوچک مناسب هست. به‌خصوص اگر میخواید از مدل‌های کوچک و خانگی استفاده کنید. خوشبختانه مدل‌های متنوعی از بخاری برقی برای استفاده در فضاها و شرایط مختلف وجود داره.
انواع مدل‌های بخاری‌ برقی در حالت کلی به دو دسته بخاری برقی فن‌دار و بدون فن عرضه میشن. البته مدل‌های دیگه ای هم در بازار وجود دارند که در این تقسیم‌بندی قرار نمی‌گیرند. از جمله مدل‌های دیگه می‌توان به هیتر برقی دیواری، شومینه برقی، رادیاتور برقی، بخاری زنبوری، و کرسی برقی اشاره کرد.

بخاری برقی فن‌دار یکی از به‌روزترین مدل‌های بخاری برقی هست. در طراحی سیستم گرمایشی این مدل بخاری برقی یک فن تعبیه شده تا به گردش و انتقال هوای گرم به محیط کمک کند. درواقع میشه گفت یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بخاری برقی فن‌دار تولید گرمایی متعادل و یکنواخت به سراسر محیط اطراف هست.

این یکی از مزیت‌های اصلی بخاری برقی فن‌دار هست که بسیار هم مورد استقبال مصرف‌کنندگان و همچنین تولید کنندگان قرار گرفته هست.

بخاری‌های برقی فن‌دار در مدل‌های مختلف با شکل ظاهری متفاوت تولید و عرضه میشن. تنوع در طراحی و تولید این مدل بخاری تا حد زیادی سلیقه مشتریان رو تامین کرده. هر کدام از این مدل‌ها دارای مشخصات ظاهری و فنی متفاوتی هستند.

مدل‌های جدید بخاری‌های برقی فن‌دار ظاهری بسیار زیبا و دلنشین دارند. این طراحی‌های ظاهری زیبا چیدمان اتاق خانه یا محل کار رو هم دو چندان میکنه. طراحان معمولا تلاش می‌کنند از طراحی‌های مدرن و به‌روز در ساخت بهره بگیرند.

از جمله مشخصات ظاهری مدل‌های بخاری فن‌دار میشه به رنگ ظاهری چشم‌نواز، جنس بدنه پلاستیک و استیل، برخورداری از المنت‌های شیشه‌ای و همچنین پنل کنترل دما روی بدنه بعضی از مد‌ل‌ها اشاره کرد. مثلا مدل بخاری برقی فن‌دار QH-2500 برفاب ظاهری زیبا و جذاب شبیه پنکه داره و از پنل کنترل دما روی بدنه هیتر برخوردار هست.
مدل‌های جدید بخاری‌های برقی فن دار از قطعات به‌روز و پیشرفته‌ای برای گرم کردن محیط استفاده می‌کنند. استفاده از این قطعات پیشرفته به نوع طراحی و برند تولید کننده بخاری بستگی داره. از جمله با کیفیت‌ترین قطعاتی که در مدل‌های جدید بخاری‌های برقی فن‌دار استفاده میشن عبارتند از:

موتور دستگاه
المنت های حرارتی
پروانه بخاری
مدار الکتریکی
عایق الکتریکی و شبکه محافظ
کلید بخاری
پایه نگهدارنده
البته این قطعات لزوما در تمامی مدل‌ها به طور یکسان استفاده نمیشن و بعضی مدل‌ها فاقد بعضی از این قطعات هستند.

Show More

Unlock more with Podchaser Pro

  • Audience Insights
  • Contact Information
  • Demographics
  • Charts
  • Sponsor History
  • and More!
Pro Features